kommunikációvállalkozás

Vevőszerzés emelt szinten

Az előző bejegyzésben megosztottunk veletek 10 tippet, mely segítségével megszerezhetitek első fizetős ügyfeleiteket.

 

Tehát az első szint megvan, jöhet a következő!

 

Vevőszerzés emelt szinten

 

 

Mit tehetsz, hogy további vevőket szerezz

 

1. Tedd azonnal megoszthatóvá tartalmaidat, ajánlataidat

 

Lusták vagyunk mindannyian, vagy legalábbis olyan mennyiségű információ talál meg minket nap mint nap, hogy nagyon nehéz fejben tartani, vagy később visszatérni egy-egy minket érdeklő témára. Tedd az érdeklődők számára egyszerűvé – egy kattintással elérhetővé – márkádhoz, cégedhez tartozó tartalmaidat! Egy megosztásra való buzdítás a megfelelő linkkel, a közösségi oldalak megosztási bővítményei weboldaladon sokat lendítenek azon, hogy láthatóvá, elérhetővé válj még többek számára.

 

2. Vegyél részt olyan eseményeken, ahol munkádról beszélhetsz, oktathatsz

 

Lehet ez akár egy megfizethető szeminárium, egy meghívásos előadás, vagy ingyen felajánlott tréning saját témádban olyanok számára, akik profitálhatnak belőle. Keress olyan társaságokat, ahol célcsoportod megjelenhet – klubok, találkozók, táborok, DIY események, iskolák stb. Ne állj le azon lamentálni, hogy “de hát akkor ezt ingyen adom”! Hidd el – ha amit adsz értékes, terjedni fog a híred, ajánlanak majd az résztvevők másoknak és egyre gyarapszik majd fizetős ügyfeleid száma.

 

3. Online megjelenések

 

Ugyanezt megteheted online formában is.  Adhatsz tanácsokat, oktathatsz, betekintést nyújthatsz, segítséget adhatsz, megoszthatod tudásod és lelkesedésedet.  Csak rajtad múlik, hogy mindezt ingyen teszed, egy jelképes összeg fejében, vagy valami másért cserében.

OK, ez már igényel némi felkészültséget és tudást – hiszen az online eszközöket, platformokat tudni kell kezelni – , de vedd úgy, hogy nem kell minden ötletet egyszerre megvalósítani. Lesz olyan amit azonnal meg tudsz tenni és lesznek olyanok, melyek némi előkészítést igényelnek, így csak pár hónap múlva fogod elővenni. De ha mindig is otthonosan mozogtál pl. a videózás és az online világában, youtube videókat összerakni nem okoz majd nehézséget.

 

4. Listaépítés és hírlevelezés

 

Ez egyértelműen nem kezdő szint, pedig annak látszik…..de mint tudjuk, a látszat néha csal….

Szóval, ha szeretnél értékelhető listával rendelkezni, kell valami amit adsz cserébe az ügyfelek elérhetőségeiért. Lsd. fentiek és előző bejegyzésben leírtak valamelyike. Mi ezt adjuk és ezt is

Ezek után szükséged lesz egy hírlevél küldő rendszerre (MailChimp, Webgalamb, Listamester pl.), majd ezt meg kell tanulnod kezelni.

Meg kell tanulnod az eszköz használatát és akár az egyedire szabását is.

Ha ezek megvannak, akkor rendszerességre kell szoktatnod magad. Rendszeresen kell megosztanod értékes tartalmat, érdekes ajánlatokat ahhoz hogy felfigyeljenek rád, hogy további kíváncsiságot ébressz, hogy követőket szerezz, melyek ügyfelekhez vezetnek.

 

 

5. Regisztráld céged és szolgáltatásaid releváns online listaoldalakon, -katalógusokban

 

Ezek közül sok az ingyenes. A lényege pedig az, hogy rád találjanak azok is, akik bár téged és cégedet nem ismerik (még), de olyan szolgáltatás után kutatnak, amit te is nyújtani tudnál számukra.  A linképítést folyamatosan, apránként kell csinálni – tedd bele a “to do” listádba és hetente 1-2 helyre regisztrálj.

Gondolj pl. a régi sárga oldalakra. Ha keresel egy szakit, beütöd a Google-ba. Ha szállást keresel, körbenézel a neten a szállásgyűjtő oldalaokon. Ha tanulni szeretnél valamit, vagy ajándékot keresel ballagásra, kattintasz a weben.

Minél többször felmerül neved, a kereső “kidobja”, annál nagyobb az esély, hogy találkozz potenciális vevőiddel.

 

6. Használj “üveggyöngyöt”

 

Nem, nem a bizsushoz akarlak küldeni…. bár akár oda is mehetnél. Üveggyöngynek hívjuk azokat a pici – akár logózott, akár nem – ajándékokat, melyeket kapunk bizonyos szolgáltatóktól. Egyfajta köszönöm és emlékeztető is egyben. Lehet ez virtuális – pl. egy legközelebb beváltható kupon-, de fizikai ajándék is, amit jó esetben az akinek adod, használni tud és mindig a keze ügyében, a szeme előtt van. Ha most nem is vásárol tőled semmit, később, mikor szüksége van valami olyanra amit te tudsz számára biztosítani – eszébe juttathatod ezek által az apróságok által.  További vásárlásra ösztönözheted őket.

 

7. Blogbejegyzés vendégként

 

Ne csak a saját honlapodon írogass. Az együttműködési lehetőségekről, partneri viszonyokról már korábban szóltunk. Nem is egyszer. Ez is egy módja a partnerségnek.

Megcélozhatsz vele új célcsoportot, vagy olyanokat akik igaz a saját célcsoportodba tartoznak, mégsem éred el őket. Továbbá “linket is építesz” ezek által.

 

8. Folyamatosan építsd portfóliódat, korábbi ügyfeleid ajánlásait

 

Minden ügyfeledet kérd meg, írjon pár sort rólad és szolgáltatásodról. Adhatsz néhány “mankót” is, hogy mindenki ugyanarról írjon – pl. hol talált rád, mire volt szüksége, miért pont téged választott, milyen volt veled együtt dolgozni, kinek és miért ajánlana téged és szolgáltatásodat?!  Weboldaladra, a közösségi oldaladra tedd ki ezeket a véleményeket! Ahogy egyre több munkád lesz, egyre több vélemény és ajánlás is összegyűlik. Ezek hozhatnak még több ügyfelet számodra, valamint rengeteget is tanulhatsz belőlük!

A miénk közül pár itt van.

 

9. PR megjelenések

 

A PR egy külön szakma, de azért az alapokat te is meg tudod tenni. Írj vállalkozásod történetéről, a kezdetekről, szolgáltatásaid egyediségéről, a nehézségekről, ajánlásaidról, akcióidról és keress meg velük olyan internetes portálokat, offline magazinokat, egyéb helyi médiumokat, akik releváns tartalommal, célcsoporttal dolgoznak. Ajánld fel, hogy próbálják ki terméked/szolgáltatásod és írjanak róla! A megjelenés lehet, hogy teljesen ingyenes lesz – mert témát szolgáltatsz nekik, lehet hogy szakértőt találnak benned maguk számára és a továbbiakban mindig téged fognak keresni, de az is lehet, hogy némi felajánlás részedről (szolgáltatási- vagy termékpalettádról) lesz a fizetség.

Vigyázat, NE keverd össze a PR megjelenéseket azon megjelenésekkel, ahol több százezer forintot kérnek tőled azért, hogy 5 percig beszélj egy műsorban saját témádról! Az már fizetett hirdetésnek minősül!

 

10. Fizetett hirdetések

 

Számtalan lehetőség áll rendelkezésedre vállalkozásod hirdetésére on- és offline egyaránt.

Egyre azonban mindenképp figyelj – egy jónak tűnő, alkalmi lehetőség nem biztos, hogy számodra is annyira jó és alkalmi! Ha hirdetni szeretnél, tervezd meg előtte – kinek, konkrétan mit, milyen időszakban és mennyiért szeretnél hirdetni! Minden hirdetés típus más és más előnyöket tartogathat számodra, egyet kiragadni és ahhoz ragaszkodni vétek lenne! Rendszerben gondolkozz, tartsd szem előtt a célt és ahhoz rendelj eszközöket! Ha pedig a jövőre vonatkozóan hasznosítani is szeretnéd a tapasztalatokat, nem árt az eredményt mérni!

 

és hogy mi célja van mindezeknek a vevőszerzésen kívül?

  • megmutathatod általuk elkötelezettségedet, nyitottságodat, szakmai nívódat
  • olyan oldaladat villanthatod meg mint: előadókészséged, kommunikációs képességed, odaadásod, a másokon való segítségadásod, folyamatos tanulási hajlandóságod, elkötelezettséged stb.
  • jó tanár lehetsz, követendő példa
  • élményeket szerezhetsz és újabb emberi kapcsolatokat építhetsz
  • még az is lehet, hogy egy teljesen más pályára tévedsz ezek által, új ajtók nyílnak meg előtted

 

Na mit gondolsz? Meg tudnád ezek közül valamelyiket csinálni? Hasznosítani tudnál ötleteink közül párat?

Szívesen vesszük gondolataidat, tapasztalataidat, véleményedet!

Szép napot!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

16 + 7 =