mentorálás

Belső audit, a vállalkozás kulcsa

Szív alakú levél

Belső audit, önismeret, SWOT analízis.

Más és más szavak, mégis lényegében ugyanarról beszélünk.

Többször írtunk már erről a témáról Pl. ITT, nem véletlenül. Hiszen ha ismerjük magunkat, kapacitásainkat, mozgató rugóinkat, előnyeinket, hátrányainkat, az egyet jelent avval, hogy kézben tartjuk vállalkozásunkat. Nem fúj el minket szél, sem folyó nem sodor el. Tartjuk az irányt, vagy mi magunk, saját akaratunkkal változtatunk rajta.  Kiemelkedünk a többiek közül, mert mások vagyunk. Mert különbözünk. Ez lehet a siker titka.

Mi, a MarketingMagoknál mentorálást vállalunk. S bár szakterületünk a marketing, a mentorálási folyamat során sor kerül egy teljes belső auditra. Hogy mit is jelent ez?

 

Ahhoz, hogy a legmegfelelőbb marketing megoldásokat alkalmazhassuk, fel kell térképeznünk a vállalkozás teljes egészét;

 

  • termékpalettát
  • árazáspolitikát
  • korábbi aktivitások jellegét és sikerességét
  • célcsoportokat
  • konkurenciát
  • a cég szervezeti felépítését, kompetenciákat
  • céges, belső folyamatokat
  • pénzügyi stabilitást
  • döntési mechanizmusokat
  • kitűzött célokat
  • a változásra való hajlandóságot

 

Jellemzően a minket megkereső vállalkozók többségének van elképzelése arról mit szeretne, de a legtöbb esetben a személyes egyeztetések során kiderül, a

 

kitűzött cél eléréséhez nem elég a marketing tevékenység szakszerű felépítése és kivitelezése

 

Több esetben kell/kellene belenyúlni egyéb folyamatokba is – úgy mint sales, pénzügy, humánerőforrás, logisztika. De arra is van példa, hogy az eredetileg kitűzött célokat módosítani kell a különböző tényezők hatására.

Képes erre egy vállalkozó? Változtatni az eredeti elképzelésen? Megérteni, hogy a jobb eredmény elérése érdekében bizonyos dolgokat szükségszerűen meg KELL tenni? Felkészült arra, hogy adott esetben a változtatások nem lesznek egyszerűek? Kihatással lesznek a cég egészére, felforgatják a megszokott dolgokat, új impulzusokat és kihívásokat jelentenek majd?

Ha minket választasz, nem egyszerűen egy marketingest választasz. Hanem ha akarod, ha nem, ha fel vagy rá készülve, ha nem – átfogó auditnak nézel elébe. De ez csak segítheti tevékenységedet és céljaid elérését.

Elég bátor vagy hozzá?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizenöt − 1 =