online marketing

4 lépés, és küldheted a hírlevelet

Te is szenvedsz attól, hogy bármilyen információt keresel marketingről, hírlevélről, on-line megoldásokról – milliónyi válaszra, verzióra és azok újabb verzióira találsz? Pro-k és kontrák, tanácsok, tippek, listák a nélkülözhetetlen teendőkről? Ezt is meg kell tanulnod, aztán azt is, de jó ha ehhez is értesz, meg ahhoz is és még… Áldott informatikai forradalom…

Korábban írtunk már a hírlevelezésről: itt találod, ahol választ kaphattál arra, hogy miért küldj hírlevelet és mit tudsz elérni általa. Mire tudod használni és vállalkozásod hasznára fordítani ezt a lehetőséget? Itt és most pedig leírom neked azt a négy egyszerű és igazán megvalósítható lépést, amik segítségével Te is eljuthatsz a hírlevél küldés gondolatától a tényleges kiküldésig!

4 lépés – ennyi az egész! Ugye nem hangzik olyan bonyolultnak? Mert tényleg nem is az. És ha ma elkezded, mire a jövő heti hírlevelünket megkapod, már kész is leszel! Neked is lehet saját hírleveled!

Első lépés: hírlevélküldő

Válassz egy hírlevélküldő rendszert, például ezek közül valamelyiket: Listamester, MailMaster, Webgalamb, Silihost Autresponder, MailChimp, ActiveCampaign, Tinyletter, ConvertKit, Aweber, Infusionsoft stb.

Ha tudsz angolul, akkor még jóval nagyobb a választék, de ugye az nem mindig előny…

Kicsit érdeklődj, nézz utána melyik mit tud, de hidd el, első körben – az induláshoz – nem a legokosabb és a legdrágább kell neked. Nagyjából hasonlók a lehetőségek mindegyiknél, csak a kivitelezés különböző. Általában mindegyiket ki lehet próbálni ingyen egy rövid ideig. Olyan is van, ami bizonyos küldési mennyiségig teljesen ingyenes (legalábbis az alapfunkciói). Nézd meg, számodra melyik a legérthetőbb rendszer, melyik áll a legjobban kézre. Aztán esetleg kérdezz egyet az ismerőseid és/vagy Facebook csoporton belül az előnyökről és hátrányokról. De csak egyet. Végül VÁLASSZ!

Második lépés: valamit valamiért

Készíts egy ingyenesen letölthető anyagot a weboldaladra. Ami értéket képvisel célcsoportod számára. Lehet ez egy tanulmány, egy tevékenység (to-do) lista, lehet egy sablon, egy rövid oktató anyag, gyűjtemény különféle lelőhelyekről, fontos információkról, lehetőségekről, szükséges tudásokról, beszerzendő anyagokról, űrlap, teszt, bármi. A lényeg, hogy szervesen kapcsolódjon tevékenységedhez és értékes legyen, hogy akár pénzért is árulhatnád! De te ez esetben nem pénzt kérsz, hanem feliratkozást egy e-mail cím megadásával.

Ne több száz oldalas anyagban gondolkodj! Bármikor hozzátehetsz, módosíthatod, frissítheted később. Most a lényeg, hogy legyen valami (minőségi!) és induljon a mandula!

Harmadik lépés: feliratkozások fogadása

Készíts egy feliratkozó oldalt, melyet önállóan – megfelelő bővítmény – segítségével, vagy szakember segítséggel megtehetsz. Ezt helyezd el jól látható helyen a weboldaladra – landing page, vagy a blogfelületed lesz igazán alkalmas – egy forró pont, ahol minden látogató „átmegy”.

Negyedik lépés: rendszeresség, stílus meghatározása

Beszéld meg magaddal, hogy milyen gyakorisággal szeretnél hírlevelet küldeni. A lényeg nem az hogy minél gyakrabban írj, hanem hogy rendszeresen és legyen értelme, haszna annak, amit írsz! Ha hetente egyszer, akkor legyen hetente egy. Ha havonta egy, akkor legyen havonta egy.

Határozd el magad, és írd meg az első hírleveled. Kezdőként nem kell extra kampányokban gondolkodni. Küldj ki egy üdvözlést, köszönetet a feliratkozásért – bizalomért amit kaptál –, pár gondolatot az aktuális blog bejegyzésedről, majd csatold azt linkként. Írhatsz egy általad hasznosnak tartott eseményről (kizárólag olyanról, mely kapcsolatban áll tevékenységeddel valamilyen módon), felvethetsz problémákat, melyekre választ nyújt vállalkozásod stb.

A lényeg, hogy rendszeresen HASZNOS tartalmat közvetíts, irányítsd a figyelmet tevékenységedre, személyedre, vállalkozásodra.

Ne légy tolakodó, bizalmaskodó, okoskodó, negatív vagy udvariatlan! De legyen stílusod, körvonalazódjon ki a levelek sokaságából, ki is vagy te és mit nyújtasz az érdeklődőknek!

És ennyi, ezzel meg is volnánk. Ez egy hét alatt kivitelezhető, ugye? Hát kezdd el! Mi is ezt tesszük! És még egy jó tanács!

Ne keseredj el ha nem olvassa el mindenki minden leveledet! Ne feledd, ez csak a kezdet. Te tudod hová tartasz, és ez az első lépés. Lesz még időd finomhangolni, érdeklődést felkelteni, komoly kampányokat levezényelni!

+ 1 emlékeztető: Az adatgyűjtést, adatkezelést törvény szabályozza, és a hírlevél küldéshez használatos címek kezelése is ennek minősül. Ne felejts el utánanézni és bejelentkezni a hatóságnál, itt.

Ha ezt az első 4+1 lépést megteszed, küldheted is első hírleveledet. És elmondhatod, hogy létrehoztál egy új kommunikációs csatornát leendő érdeklődőid felé. Akik arra várnak, hogy olvashassák tartalmaidat, a tudást ami benned van, és szívesen megosztanád velük. Legjobb, ha azonnal nekilátsz.

Szép napot és jó munkálkodást!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

20 − 16 =