tanácsadás

Esettanulmány: Nagypályás akarok lenni!

Kövektől kirakott ösvény az erdő mélyén

A legutóbbi bejegyzés arról szólt, mire számíthat az, aki a MarketingMagokat választja a marketing tanácsadáson túl – KATT IDE A CIKKÉRT!

Az alábbiakban egy esettanulmányt szeretnék Veletek megosztani illusztrálandó – miért is fontos a teljes belső audit ahhoz, hogy céljainkat elérjük, valamint miért fontos a vállalkozó elkötelezettsége és bátorsága.

Egy magyar tulajdonú, vidéki kisvállalkozás keresett marketing vezetőt és engem talált meg ajánlás útján. A tulajdonos/ügyvezetővel való, többszöri, több órás beszélgetés során kiderült mi az ügyvezető célja, mit szeretne elérni vállalkozásával, milyen előnyei, problémái és lehetőségei vannak/lehetnek vállalkozásának, miben tudok én segíteni neki?!

Az elérendő cél egyértelműen a növekedés volt, a vállalkozás “sínre helyezése” a nagypályások között

A megállapodás szerint 6 hónap alatt vállaltam a cég helyzetének teljes feltérképezését, valamint az akcióterv kidolgozását – nem csak marketing – és beindítását a vágyott cél elérése érdekében.

A belső audit mindenre kiterjedt, nem kizárólag a marketinges lehetőségekre. S hogy miért? Mert

tiszta pénzkidobás úgy marketing tervet kidolgozni és megvalósítani, ha nincs mögötte megfelelő háttér

Az audit során sok minden, pozitív tulajdonságra fény derült:

  • a kitűzött cél megvalósítható, a piaci környezet kedvező
  • az üzleti partnerek és a vásárlók igénylik a változást, mely a kitűzött céllal összhangban volt
  • a pénzügyi- és infrastruktúrális háttér adott volt a változáshoz
  • a szakmai know-how nagyon magas minőségben jelen volt a szervezetben

Természetesen a pozitívumok mellett több olyan tényező is kiderült, melyek változásért kiáltottak annak érdekében, hogy az álom realitássá váljon:

  • humán erőforrás potenciáljának megfelelő kihasználása
  • menedzsment szerepe és felelőssége a folyamatokban
  • megfelelő partnerkapcsolatok kialakítása
  • vállalkozás előnyeinek megfogalmazása és a bennük rejlő potenciál kiaknázása
  • bizonyos üzleti folyamatok megreformálása

S hogy mi lett a vége? 

Igen, a döntés megszületett.
A tulajdonos hosszas gondolkodás után arra az elhatározásra jutott, hogy mégsem kíván a “profi ligában” játszani. Inkább megmarad az a kicsi vállalkozás, ami eddig volt.

A növekedés álma olyan döntésekre kényszerítette volna őt, melyre nem volt felkészülve. Döntésekre, melyeket nem kívánt meghozni, együtt élni velük.

S mivel ő a tulajdonos, az ő pénze, az ő álma – döntését el kell fogadni.

Mi a tanulság?

Hogy

nem elég megálmodni. Tenni is kell érte. S egyáltalán nem biztos, hogy fel vagyunk készülve a változásra

A MarketingMagok feltárta a lehetőségeket, megmutatott a jövőből egy darabot. Ez alkalommal elmaradt a megvalósítás. De ez nem rajtunk múlt. Ugyanakkor mégis mindenki nyert a projekten. A megbízó sok-sok feleslegesen befektetett energiát és pénzt, a MarketingMagok pedig újabb tapasztalatot.

UPDATE!!!!

Tudomásunkra jutott, hogy a vállalkozás önerőből, a lefektetett projekt terv szerint megkezdte a megvalósítást…. s úgy néz ki, haladnak egyenesen a kitűzött álmok megvalósítása felé! GRATULÁLUNK ÉS JÓ MUNKÁT KÍVÁNUNK HOZZÁ!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

nyolc + 8 =