tanácsadás

Írjunk… de mit és hogyan és hová? – 2.: HíRLEVÉL

Az előző részben a blog alkalmazását és „hasznosságát” jártuk körbe, most a hírlevél következik. Ha már jó sok követőt szereztél a blogod cikkeivel, sokan olvasnak, érdeklődnek aziránt amit csinálsz, kezd kialakulni a tényleges célcsoportod (ha eddig nem volt meg), felmerül benned az igény (és talán bennük is), hogy még közvetlenebb formában, még több releváns tartalmat ossz meg velük, netán közvetlenül ajánld szolgáltatásaidat, termékedet.

Mivel a hírlevélre feliratkozók általában már nem „csak úgy” olvasgatják írásaidat, hanem jó esetben kifejezetten érdeklődnek az általad nyújtott szolgáltatás iránt (és nem csak a feliratkozásért járó csali anyagot kívánták megszerezni), még több információt szeretnének tőled, ezért egy rendszeresen kiküldött információs levél elmélyítheti a kapcsolatot célcsoportod tagjaival, érdeklődőből – vásárlót csinálhat!

A jó hír tehát, hogy feltételezhetően már sokkal jobban elköteleződtek irányodban, így nagyobb a vásárlási hajlam. Arányaiban a hírlevél olvasóid közül többen fognak vásárolni tőled mint a blogod olvasói közül. Jó esetben, a kettő között természetesen átfedés van.

Mire használhatod tehát a hírlevelet?

  • még több releváns információt, érdekességet írhatsz termékeddel/szolgáltatásoddal kapcsolatban, így segítve az érdeklődők választását

  • erősítheted a bizalmat és lojalitást, közvetlenebb kommunikációra adhat lehetőséget célcsoportod tagjaival; vissza tudsz térni egy-egy témára célzottan ami kérdésként felmerülhet

  • konkrét ajánlatot küldhetsz ki feliratkozóidnak termékeiddel/szolgáltatásaiddal kapcsolatban, melyek megoldási javaslatként működnek problémáikra

  • vásárlóból – visszatérő/törzsvásárlót csinálhatsz ha kedvezményeket, személyre szabott ajánlatokat ajánlasz

  • ötleteket, stratégiát, árazást tesztelhetsz egy szűkebb csoportban még mielőtt kilépnél a „nagyvilágba”

  • látogatókat terelhetsz vele weboldaladra, értékesítési oldaladra.

 

A rossz hír, hogy a hírlevél feliratkozók valószínűsíthetően kevesebben lesznek mint a blogod olvasói. Számszerűen. VISZONT, azok száma akiket ténylegesen te érdekelsz, arányaiban sokkal nagyobb lesz! Gondolj bele – 1000 blog olvasódból lehet, hogy csak öten válnak vásárlóddá. Viszont 100 hírlevél olvasódra vetítve ugyan ez a szám már jobban hangzik, ugye?! És ez a lényeg!

 

Az a kérdés is fel szokott merülni, hogy milyen gyakorisággal kell a hírleveleket kiküldeni?

Konkrét, mindig és mindenkor működő szám nincs, viszont az biztos, hogy egyrészt:

  • rendszeresen kell küldeni, nem lehet hónapokig hallgatni, utána pedig napi szinten küldözgetni a leveleket, mert az zaklatásnak fog tűnni
  • más és más ez a szám kampány időszakban és azon kívül

Részemről a heti egy alkalom bőven elég – olvasóként. Kampány időszakban pedig ezt lehet sűríteni pár hétig. Persze itt is van a kampánynak építkező-csúcs-hanyatló időszaka, ezt is érdemes figyelembe venni!

Ne ijedj meg, ha időnként – egy-egy szélsőségesebben megfogalmazott leveled után néhányan leiratkoznak. Gondolj arra, hogy így megszabadultál azoktól, akiknek nem vagy szimpatikus, mégsem érdekli az amit csinálsz, nem óhajt sosem vásárolni tőled. Ez esetben is a számokra hivatkoznék… hát nem jobb három lojális érdeklődő után fizetni a hírlevelet és ebből három tényleges vevőt kiszolgálni, mint ha száz után fizetnél és akkor is három vevő lenne az eredmény?!

Jó hírlevelezést!

One thought on “Írjunk… de mit és hogyan és hová? – 2.: HíRLEVÉL

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

húsz + 12 =