weboldal

A weboldal tervezés nehézségei

Rengeteg színes óra egymáson

A weboldal tervezés és létrehozás kapcsán számtalan nehézséggel szembesül az ember fia/lánya vállalkozóként. Mit tegyél ahhoz, hogy weboldalad gyorsan elkészüljön és azonnal elkezdjen bevételt termelni?

EGY WEBOLDAL CÉL NÉLKÜL OLYAN, MINT AZ EMBER ÉRZELEM NÉLKÜL. SZÁNALMAS…

1.A WEBOLDAL CÉLJA és jövőbeni tervek

Mi lesz a célja weboldaladnak? Értékesítés? Érdeklődők gyűjtése? Portfólió bemutatása? Vagy valamelyik ezek közül csak később?

A weboldal alapvető célja fogja meghatározni, hogy milyen típusú oldalakra, milyen funkciókra lesz szükségünk? Már a sablon kiválasztásánál (ha sablonnal dolgozunk) fontos “látni”, hogy mi a kívánt végeredmény? Olyan sablon kell, ami webáruházat is tud? Vagy blogolni fogunk csak? Esetleg rengeteg fotót feltölteni?

Rendszerezzük gondolatainkat, vegyük számba lehetőségeinket, tervezzünk és alkossunk célirányosan, fókuszálva az igényekre!

EGY WEBOLDAL AKKOR LESZ HASZNOS, IZGALMAS ÉS “ÉLŐ”, HA TELE VAN TARTALOMMAL!

2. TARTALOM

Ahhoz, hogy egy weboldal létrejöjjön, elengedhetetlen bizonyos tartalmak megléte már a munkafolyamat elején. A tartalmat az oldal tulajdonosa, működtetője kell, hogy biztosítsa. Ez nem a fejlesztő, tervező dolga. A legtöbb weboldal ott csúszik meg (időben és térben), hogy a megbízó nem tud tartalmat biztosítani és esetleg megkéri azt, akit a weboldal elkészítésével megbízott, hogy írja meg a tartalmakat saját maga. Azért ez elég képtelen feladat lehet…. Különösen akkor, ha szakterületed annyira speciális, hogy szakirányú végzettség nélkül igen nehezen lehet szöveget írni hozzá…. Képzeld csak el, amint egy weboldal készítője éppen blog szöveget ír pl. állatorvosi témában! Jó esetben nem lesz tele alapvető tévedésekkel, viszont annál inkább általánosságokkal, közhelyekkel, mellyel akár hiteltelenné is tehet Téged! Biztos, hogy ezt szeretnéd?

Miért biztosítsd Te magad a holnapodra felkerülő tartalmat:

  • Saját vállalkozásodat, szakterületedet Te ismered a legjobban, így Te tudsz a legrelevánsabban írni róla. Még a legalapvetőbb információkat is – elérhetőségek, csapat tagok, stb. – is Te kell, hogy megadd. S ezen túlmenően, nyilván egy weboldal tervező kreatív szakembertől, vagy programozótól nem várhatod azt, hogy szakmailag profi és hiteles tartalmakat írjon a Te témádban.
  • Saját vállalkozásod arculatát is alakítod blogbejegyzéseiddel. Azt, hogy mit szeretnél megmutatni, Te tudod. Más kezébe adni ezt a lehetőséget, nem szerencsés. Hacsak nem olyan szakemberről van szó, akivel leültetek, többször egyeztettetek, pontosan tisztában van céljaiddal, elképzeléséiddel, stílusoddal és ezt megfelelő formába tudja önteni – szöveg és képek formájába.
  • A tartalom lényege, hogy rendszeresen megjelenjen. Amennyiben nem bíztál meg szakembert és nem fizetsz neki rendszeresen, hogy generáljon tartalmat weboldaladra, ezt neked kell megtenni!

Természetesen választhatod, hogy megbízol szakértő szövegírót, aki megírja tartalmaidat. A közös munkát ebben az esetben is – javaslatunk szerint – előzze meg több beszélgetés, mikor a két fél “egymásra hangolódik” és a kulcskérdések, saroktémák meghatározásra kerülnek. A mások által írd bejegyzéseket is át kell nézned eleinte, ezt nem tudod megúszni, hiszen így derülhet ki, hogy a szövegíró eltalálta -e a stílusodat, hasznos, szakmailag kifogástalan tartalmakat ír e? Ezen nem érdemes spórolni! És még csak a jéghegy csúcsát kapizsgáljuk….

HASZNÁLHATÓSÁG, EGYSZERŰSÉG, RELEVANCIA – EZEK A KULCSSZAVAK VEZESSENEK A MENÜPONTOK TERVEZÉSÉNÉL!

3. MENÜ STRUKTÚRA

Hány és pontosan milyen elnevezésű menüpontokra lesz szükséged? Milyen struktúrában szeretnéd termékeidet/szolgáltatásodat megjelentetni a látogatók számára?

Weboldalad készítője természetesen biztos tud adni javaslatot ha kérsz erre vonatkozóan, de az nem biztos, hogy ez számodra a legmegfelelőbb lesz. Hiszen egy programozó, kreatív szakember szempontjais eltérhetnek a Te szempontjaidtól. Fogadd el szakmai érvelését, de üzletmenetedet, vásárlóid igényeit Te ismered jobban!

TUDATOSSÁG LEGYEN AZ ALAPELVED!

4. ARCULATI ELEMEK

Ideális esetben elkészült weboldalad összhangban van korábbi megjelenéseiddel. A tudatosan használt színek, képek, egyéb vizuális elemek tükrözik vállalkozásod arculatát, használja azon elemeket, amiket használsz logódban, névjegykártyádon, közösségi média oldalakon való megjelenésedben. Több bejegyzésben kihangsúlyoztuk mi is, hogy az egységes megjelenés megjegyezhetővé, azonosíthatóvá, megkülönböztethetővé tesz Téged és vállalkozásodat is.

A logóban használt ún. arculati színek, a logóddal ellátott saját képek használata erősíti saját márkád, felismerhetővé tesz célcsoportod számára, kötődést erősít. Ezért ezek az elemek jó ha már előre meg vannak határozva, mert később igen keserves munka minden addigit “egységesíteni”.

TEHÁT MIVEL KÉSZÜLJ MIELŐTT BELEVÁGNÁL WEBOLDALAD LÉTREHOZÁSÁBA?

Gondolj csak bele, mik azok az alapinformációk, -tartalmak, melyeket először megnézel valakinek a weboldán;

  • Céged alapinformációi: cégjegyzékszám, adószám, telephely(ek), pontos név, NAIH szám
  • Kapcsolati információk: cím, elérhetőségek (telefon és email, skype stb.), közösségi oldalaid neve, elérhetősége.
  • Céged, saját magad és – ha van – csapatot/együttműködőid rövid bemutatkozása, fényképe, referenciák
  • Pár blogbejegyzés előre megírva, amennyiben blog oldalt írsz;
  • Az oldalakon szereplő szövegek nagyrésze – pl. terméke(i)d, szolgáltatásod rövid leírása és képe(i)k, kinek ajánlod, milyen alkalomra, problémára?
  • Téged és szolgáltatásodat méltató, elismerő, javasló emberek ajánlásai, ha lehet nevük, arcképük (beleegyezésükkel);
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Jogi nyilatkozat
  • GYIK rész – amennyiben terméked/szolgáltatásod kapcsán releváns;
  • Logó, mottó – képi vagy szöveges – megfelelő formátumban;
  • Céged meghatározó színei, arculati elemei
  • Domain név és tárhely is jó ha van, de nem kötelező!

A fentiekre mind szükséged lesz a weboldalad elkészítéséhez az első pillanattól kezdve, így jó ha már az indulásnál rendelkezésre állnak.

Egy weboldal nagyon gyorsan, pár nap alatt el tud készülni akkor, ha előre felkészülsz és rendelkezésedre állnak mindazon elemek, melyeket a fejlesztő vagy Te is munkád során fel tud és fog is használni.

Kezdj bele a tervezésbe akár már most! Tőlünk is kérhetsz ajánlatot 🙂 !

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

20 − hét =