Skip to content

Az a baj a marketingeddel,

… hogy nem jól gondolod! De ezen könnyen segíthetünk!

Nyár van. A hosszú, napsütéses napok arra valók, hogy az ember pihenjen. Van, aki elutazik, más a fürdőkádban wellnesszel, vagy fesztiválozni jár, arra készül vagy már hazatért és az úton készült fényképeket nézegeti – hogy aztán ezekből az élményeiből merítsen egy egész éven át. De ez a kellemes relaxált állapot arra is alkalmas, hogy átgondold a dolgaidat a vállalkozásoddal kapcsolatban. Mai bejegyzésemet két felvonásban teszem közzé. Egyrészt azért, hogy ne olvass olyan sokat, másrészt azért, mert ez annyira fontos, hogy megváltoztathatja amit a marketingedről gondolsz. És szeretném ha tényleg fontolóra vennéd. Tudod, elültetjük, learatod. Nézzük, honnan indulunk.

Ilyeneket hallok vállalkozóktól, amikor marketinggel kapcsolatos érzéseikről, hozzáállásukról érdeklődöm:

„Kell a marketing, de sokba kerül!”

„A marketing, az csak viszi a pénzt, én inkább az értékesítésre fókuszálok!”

„Láttam a konkurenciát egy kiállításon, szerinted megéri?”

„Küldi a hírlevelét rendszeresen, de hát én miről írjak ennyit?”

„Gondoltam rábízom a titkárnőre, hogy intézze a Facebookot, szerinted jó ötlet?…”

„Mennyit költsek marketingre?”

„Azt hittem, hogy a közösségi terek unatkozó háziasszonyoknak valók, most már látom, hogy mások meg üzleti célra is használják… de melyik való az én cégemnek?„

Van egy szép angol szó, a STRUGGLE. Na ezt kell abbahagynod, ha jó marketinget akarsz. Azt jelenti: küzdelem, harc, igyekezet, erőlködés, küszködés, görcsölés. PARA. Na ez nem segít. Tudja is ezt a legtöbb vállalkozó, ezért jól abbahagyja a marketingen való görcsölést és foglalkozik a saját tevékenységével amihez ért, ami jó érzéssel tölti el. Ez egy megnyugtató lépésnek tűnhet, de azért lássuk be, ha a legkedvezőbb eredményt és a legnagyobb hasznot célozzuk meg, akkor ez nem lehet a végső megoldás. Ez bizony csak halogatás.

Pedig a marketing = befektetés.

Ezt TE is tudod, csakúgy, mint ahogy azzal is tisztában vagy, hogy minden befektetésnél vállalni kell valamiféle kockázatot. Van olyan befektetés ami kevés, de viszonylag biztos hozamot ígér, viszont a naaaagy megtérülést ígérő befektetés nagyobb kockázatot is jelent. Hasznot is hozhat, de az is előfordulhat, hogy elviszi a befektetett tőkét, és cserébe semmit se kapsz. Aki meg nem befektetéssel foglalkozik, az honnan tudná biztosan, (még a profi befektetők is mellényúlnak néha) hogy megtérül a befektetése, vagy netán szíveskedik úgy elvinni azt a tőkét, hogy semmi nem marad belőle.

A marketing befektetésekkel más a helyzet. Egyrészt az, hogy nem annyit meg nem csak pénzt kell befektetned. Viszont kézben tartod az irányítást végig, változtathatsz, finomhangolhatsz, ha kell. Másrészt az, hogy ha mégis pénzt fektetsz be, az sokszorosan megtérül, ha jól csinálod.

Hogy mi az, amit a pénz mellett még be kell fektetned a marketingedbe? És hogy tudod a kockázatot minimálisra, a hasznot meg minél magasabbra srófolni? Erről szól a következő rész. Gyere vissza holnap is, vagy ha feliratkoztál, nézd a postaládádat. Hogy a kellemes nyár után lenyűgöző ősz következhessen.

Leave a Reply