Skip to content

Látványos legyen vagy inkább hasznos?

Vállalkozóként folyamatosan kommunikálnod kell, jelen kell lenned a piacon, ahol közzéteszed új termékeidet, akcióidat. De fordítasz elég figyelmet a vizualitásra, a látványra is, hogy hogy néz ki az üzeneted?

Feltételezem, hogy mikor üzleti megbeszélésre vagy rendezvényre készülsz, gondosan megtervezed a kinézetedet, odafigyelsz arra, hogy milyen benyomást keltesz. Kiválogatod a ruhadarabokat amiket viselsz, hozzá a kellékeket, a státusszimbólumokat hogy olyan legyen az összhatás amilyent szeretnél. Felveszel egy csodás báli ruhát egy üzleti reggelire?  Az attól függ, hogy milyen hatást szeretnél elérni. Ha célod mindenáron figyelmet irányítani magadra, akkor hajrá! Ha inkább a csoportba tartozást akarod erősíteni akkor valószínűleg egy hétköznapi üzleti viseletet fogsz választani.

Ha olyan emberrel tárgyalunk, aki egy megbízható profi üzletember hatását kelti, akkor odafigyelünk a szavaira. Ha a boltban megtetszik egy áru csomagolása, felkelti az érdeklődésünket, vonzz, hogy vegyük le a polcról és vigyük haza, még akkor is, ha esetleg olcsóbban is kaphattunk volna valami hasonló terméket helyette. Ha az interneten tetszik amit látunk, kedvet kapunk arra, hogy elolvassuk azt.

Vállalkozásod vizuális megjelenését te magad is a kommunikációs célod elérésére fordíthatod. Hadd dolgozzon neked a látvány!

De hogyan használhatod a látványt arra, hogy figyelmet irányítson az üzenetedre? Végiggondoltad, hogy milyen színeket használsz? A színek az érzelmek kifejezésében nagy segítségedre vannak, erről már írtunk korábban. Milyen betűtípusokat alkalmazol? Egy szép kalligrafikus betű lágyságot ad a tartalmadnak, a szögletes, talpas betűvel szedett címek erőt sugároznak. Képek, rajzok használatával tovább fokozhatod a hatást, hogy mondanivalód egy szempillantásnyi idő alatt felkeltse az érdeklődést és hasson a célcsoportodra. Az üzenet vizuális csomagolása, a látvány, ahogyan azt tálalod, legalább olyan fontos, mint az árunál a csomagolás.

Amikor nem vagy jelen személyesen – mert nem lehetsz ott mindig és mindenhol – akkor weboldalad, a kiadványaid, a névjegyed, a hirdetéseid, a hírleveleid téged és a vállalkozásodat képviselik. Milyen módon tudsz legkönnyebben, leggyorsabban hatni valakinek az érzelmeire? Látvánnyal. Ezért profitba-vágóan fontos, hogy tudatosan tervezd vagy terveztesd meg a megjelenésed látványát. Mert a látványnak nagy szerepe van abban, hogy kinyílik előtted figyelme, vagy továbblapoz.

A címben feltett kérdésre gondolom már korábban is megvolt a válaszod. A mi válaszunk egy mondatban valahogy így hangozna:

Ha tudatosan használod a látványt kommunikációs célod elérésére, lényegesen többen fognak érdeklődéssel figyelni a tartalmadra is.

Több olvasó, több érdeklődő, több megosztás, több vevő. Ugyanakkora ráfordítással lényegesen nagyobb eredmény. Mintha egy titkos üzemanyagot is töltöttél volna a tankba és ráadásul egy tökéletesen időzített hátszél is segítene az utadon. Szóval megvan már, hogy miért fejleszd tudatosan a vizuális élményt?

Ha érdekel milyen lehetőségeid vannak céged vizuális megjelenésének fejlesztésére, keresd Branding című e-könyvünket – mely ebben a kérdéskörben is sok hasznos tanácsot tartogat.

Hamarosan elérhető lesz a MarketingMagok weboldalon.

Leave a Reply