Skip to content

Motorosfodrászat… vagyis ha elhagy a célcsoportod, így keress magadnak újat!

Adrienn fodrász, van egy kis boltja a városkában ahol él, majdnem a központban. Nem ma nyitotta, megvan annak már öt éve is, de mostanra valahogy már nem úgy megy a bolt ahogy ő szeretné.

Ebbe kicsit már bele is fáradt, és a kedve is elment a dologtól. Mennyivel másabb volt amikor a bolt új volt, frissen festve, új pulttal, csillogó tükrökkel, fényesre törölgetett eszközökkel lelkesen várta a vendégeket. És jöttek is.

Azóta kicsit megkopott minden, és ezzel az ő lelkesedése is ugyanígy. Tudta, hogy tennie kell valamit, vagy lehúzhatja a rolót. De mint eddig minden alkalommal, most újra rájött, hogy ő ezt akarja csinálni, ehhez ért, és már volt olyan, hogy beindult a bolt, másodszor miért ne tudná megcsinálni.

Elgondolkozott azon, hogy kik is az ő vendégei…

Vannak a szomszéd utcákból az ott lakó idősebb-fiatalabb háziasszonyok, akik régebben viszonylag rendszeresen betérnek hajvágásra, festésre. Aztán vannak a férfiak, leginkább a fiatalabb korosztály. Tényleg, egyre több férfi jár rendszeresen fodrászhoz, különlegesen nyírt rövid hajakat szinte hetente kell ápolni, frissíteni. Ehhez mindenféle szuper kellék is szükséges.

Ezen elgondolkodott, és rájött, hogy a környéken bizony elég sok műhely van, autókat, motorokat szerelnek, gumit cserélnek, vizsgáztatnak. És ott vannak a motoros srácok…

Például múlt héten is váratlanul ráköszönt a parkolóban valaki. Csak nézte a színes overallt, aztán amikor lekerült a bukósisak, akkor ismerte fel a Tónit, aki az ő vendége már egy éve, és aki említette neki korábban, hogy terepmotorozik, amatőr versenyekre is eljár.

Adrienn gondolt egy nagyot. Bár nagyon szereti a hölgy vásárlóit és semmiképpen nem mondana le róluk, de mintha mostanában ritkábban jönnének. Múltkor a közeli plázában kicsit meg is értette, hogy miért… ott meg tele volt a váró a modern, dizájnos gyors-fodrászatban, csak úgy csattogtak az ollók, búgtak a szárítók mind a kilenc tükörnél.

Azt gondolta, hogy ha ezek az autós-motoros srácok valami miatt kedvelnek hozzá járni, akkor hát ő ne legyen ennek akadályozója. És kitalálta magának a motorosfodrászatot.

Annyit tett, hogy a régi cégért, amiről már úgyis mállottak a betűk, fémes hatású, színes táblára cserélte. Megtetszett neki Tóni motorosruhája, ez inspirálta a piros-fehér-kék színt, ezentúl ezzel dolgozott. Még egy odaillő lábtörlőt is tett az ajtó elé.

Lebontotta a kirakatból a virágos-kosaras-szalagos dekorációt. Mindent eltüntetett, lefestette a választott kék színre az összes keretet és pirosra meg fehérre festett autógumikat tett a kirakatba. Ezek lettek a háttér azokhoz a termékekhez, amiket oda kiállított.

Kiválasztotta a legtöbbek által kedvelt hajápoló termékeket, zselét, vaxot, ápoló sampont, hadd lássák a fiúk, hogy itt megvásárolhatják azokat a termékeket amiért ezentúl nem kell a plázába menni.

A gyártó cégtől néhány nagyon mutatós posztert és naptárt is beszerzett, ezek a bolt belsejébe kerültek. Új névjegyet rendelt, és ráíratta az online foglaláshoz készített új honlapja elérhetőségét. Ezek a fiúk állandóan a telefont nyomkodják, miért ne jelentkezhetnének be a szabad időpontokra online?

A férje is fantáziát látott az új dizájnban. Azt ő találta ki, hogy olajoshordókat vásárol valamelyik használt-cikk portálon, és a kiválasztott színekre festi, ezekből lettek a sámlik a váróba meg a kis dohányzóasztal. Adri is beleásta magát a különféle vágási technikákba, megismerkedett a legújabb trendekkel, mert ugye a tavaly még divatos zselézési technika ma már inkább ciki mint menő…

Erre a célcsoportra építette fel magának a város egyetlen motoros fodrászatát aminek ő lett a sztárja.

Hab a tortán, hogy a szerelő műhelyekben várakozó ügyfeleknek is feltűnt a motoros fodrászat, és be-be ugrottak egy igazításra míg az autót ápolták-szerelték a fiúk. És az üzlet beindult. Újra. Az új motoros műhelyes vendégkörből egy újabb partner is a látókörébe került, akivel szuper, igazán izgalmas együttműködési lehetőség is kialakulhat a jövőben.

Mi történt volna ha nem talál magának új célcsoportot és nem alakul hozzá tudásban, formában, színben, hozzáállásban? Mert bizony nem minden esetben egyértelműen látható, hogy hol vannak azok az emberek akik a vevőink lennének szívesen.

Erre találtuk ki a KINEK BESZÉLEK? célcsoport megtaláló workshopot.

Ez egy egy napos interaktív foglalkozás, Amelynek során nem csak megmondjuk, hogy neked mit kellene tenned, hanem magad is megtapasztalhatod a gondolatmenetet, a mozgatórugókat, ami alapján akár egyedül is megtalálhatod következő termékbevezetésed valós és elérhető célcsoportját.

A workshopról itt olvashatsz bővebben.

És, ha bármilyen kérdésed van, tedd fel a kérdőív szöveges mezőjében, tárgymezőbe írd, hogy „ workshop érdeklődés”. Remélem találkozunk a workshopon, de mindenképpen sok sikert kívánunk a munkádhoz, olvasd továbbra is a MarketingMagokat! Tudod, elültetjük, learatod!

Leave a Reply